20130805

Untuk sejarah jelas dan tersorok

Ceritera padang II.
Boleh tampar aku lagi kalau ada part III.
Tapi sumpah aku tak boleh berhenti bicara tentang ini.
Tidak buat masa sekarang.

Tadahkan sahaja mata untuk mengekor setiap abjad.

Semula.
Ceritera padang II.

Pelik betapa bezanya aku pada sejarah awam dan persendirian.
Perlakuan.
Percakapan.
Perasaan.
Berbeda, sungguh!

Dan tahap peratus beza itu amat tinggi.
Seperti satu dan seratus.
Cantik dan jelik.
Bijak dan jahil.
Okay. Sudah.
Aku tidah mahu terusan senaraikan betapa berbedanya semua itu.

Yang paling seram dan kejam,
Sepertinya aku yang dulu,
aku yang zaman permainan penuh tangisan,
aku yang berselimut bawah kelambu kelicikan.
Aku itu masih merayau-rayau!

Choi !

Astaghfirullah!
Moga Allah melindungi dan memelihara aku dengan sebaik-baik pemeliharaan.
Amin.

No comments:

Post a Comment